Kantinediensten

Beste FC Breukelaar,

Zoals we aan het einde van het vorig seizoen al hebben laten weten, hebben we als vereniging een hele grote groep enthousiaste vrijwilligers. Deze groep is echter te klein om alle taken die er uitgevoerd moeten worden invulling te kunnen geven. Daarom hebben we als bestuur besloten om dit jaar de verplichte teamtaken te introduceren waar we nu mee willen gaan starten.

2 belangrijke knelpunten die we hebben vastgesteld zijn de invulling van kantinediensten en het aantal clubscheidsrechters. Voor beiden zijn we bezig om oplossingen te bedenken en voor de kantinediensten hebben we jullie eind vorig seizoen al laten weten hoe we dat gaan oplossen. Onderstaand lichten we dat graag toe hoe we me de kantinediensten om willen gaan vanaf heden.

Teamtaak kantinedienst

We hebben iedere donderdag (club-trainingsavond) en iedere zaterdag een aantal mensen nodig die in de kantine achter de bar en in de keuken kunnen helpen. We hebben een goed ingewerkte groep vaste kantinemedewerkers, maar deze groep is niet groot genoeg om alle avonden en zaterdagen de kantine te kunnen bemannen. We hebben daarom een rooster gemaakt voor het aankomende seizoen waarin ieder team een aantal kantinediensten heeft toegewezen gekregen. De donderdagavonden zullen opgepakt gaan worden door een aantal seniorenteams (3e, 4e en de veteranen) in combinatie met 2 vaste krachten. De zaterdagen zullen door de andere teams ingevuld moeten gaan worden.

Hoe gaat het concreet in zijn werk?

We hebben de zaterdag verdeeld in 3 diensten van 3 uur ieder:

  • Dienst A: 08.30 tot 11.30
  • Dienst B: 11.00 tot 14.00
  • Dienst C: 13.30 tot 16.30

Iedere dienst verwachten we de assistentie van 2 leden of ouders van jeugdleden die in de kantine komen helpen. Er is een reguliere kantinemedewerker aanwezig om je wegwijs te maken op en rond de bar, zodat je altijd de hulp hebt van een ervaren kracht. We hebben een rooster gemaakt voor alle zaterdagen in de rest van dit jaar zodat ieder team weet wanneer ze aan de beurt zijn.

Het is dus de verantwoordelijkheid van het team om een kantinedienst op zich te nemen. Als jouw team een kantinedienst toegewezen heeft gekregen die absoluut niet in te vullen is, dan is het de verantwoordelijkheid van het team zelf om een dienst te ruilen met een ander team. Hou dit goed in de gaten zodat we nooit voor verrassingen komen te staan. Als een dienst geruild wordt met een ander team, geef dit dan ruimschoots van te voren aan op het e-mailadres rooster@fcbreukelen.nl zodat het rooster aangepast kan worden.

Het kantinedienst-rooster (ingaande zaterdag 3 september) wordt zo snel mogelijk op de site geplaatst zodat iedereen te allen tijde kan zien wanneer zijn of haar team een kantinedienst heeft toegewezen gekregen. We hebben de leiders van de teams gevraagd om in de gaten te houden wanneer hun team een kantinedienst moet draaien en ervoor te zorgen dat er 2 (ouders van jeugd-)leden aanwezig zijn.

We vragen jullie allemaal heel dringend om goed kennis te nemen van het rooster en van bovenstaande regeling. Alleen wanneer we met z’n allen bereid zijn om ons steentje bij te dragen, kunnen we ervoor zorgen dat we ook allemaal altijd een tosti, kop koffie of colaatje kunnen krijgen in onze mooie kantine.

We rekenen dan ook op jullie medewerking!

Met vriendelijke groet, Het bestuur.